Köpvillkor

Så här går leveransen till

När vi tagit emot er order får ni en orderbekräftelse per e-post. Vi plockar ihop er beställning och bokar transport.
När transportören har hämtat er beställning så skickar vi e-post med sändningsnummer.

Om varan är slut på lager så meddelar vi er omgående. Ni har rätt att häva köpet vid eventuella leveransförseningar.
När leveransen har lämnat vårt lager är det transportören som har ansvaret. Transportskador och leveransförseningar sker direkt till transportbolaget. Ha alltid sändingsnumret när ni kontaktar transportbolaget. 
Vi använder oss av Posten och Schenker.

Leveransvillkor

Vi samarbetar med Posten och Schenker. Vi levererar direkt efter vi fått in beställningen.
Leveranstiden innan varan är på plats är upp till 7 arbetsdagar. När du tar emot leveransen skall du kunna visa legitimation. Vi kan bara leverera inom Sverige.

Leveranstid

Är normalt inom 2-3 arbetsdagar från oss. Beställer du före kl: 09.00 går din order från oss samma vardag.

Tillfälligt slut

Produkten är slut för tillfället och vi väntar in ny leverans. Vi försöker att ange så exakt leveranstid vi kan. Det går att lägga beställning på denna produkt när den är tillfälligt slut. Så fort vi får hem produkten skickar vi den omgående till dig. 

Fraktpriser

Ordervärde    Fraktkostnad

1-200 kr          75 kr

201-1000 kr    160 kr

1001-3000 kr   250 kr

Paket

Alla paket skickas med posten. När beställningen anlänt kommer ett meddelande i din brevlåda att paketet finns att hämta på närmaste utlämningsställe. Postpaket tar vanligtvis 2-3 arbetsdagar. Alla postpaket får kollinummer som du kan erhålla om så önskas.

Långgods

Alla varor som är längre än 1 meter levereras med Schenker. Schenker levererar fram till port eller tomtgräns.
Observera att hemleveransen inte gäller vid behov av båt- eller färjetransporter. Leveransen aviseras av transportören och ni bokar upp en tid direkt med transportören.

Hämta själv

Vi finns på Banvägen 9 i Luleå. Lokalerna ligger på ett industriområde och vi har traktor om ni vill ha hjälp med lastning.
Vi har öppet alla vardagar mellan 0700-1600. Dag före röd dag stänger vi kl: 1300.

Ej utlösta paket

Vid ej mottagen leverans och ej utlöst inom 14 dager returneras det till heri på din bekostnad.
Vi tar ut en administrativ avgift på 300 kr plus transportkostnader.

Betalningsalternativ

Vi erbjuder kortbetalning, faktura och delbetalning.

1. Kortbetalning

2. Faktura via Svea webpay

3. Delbetalning via Svea webpay

Ångerrätt

Som kund har du full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen du tagit emot leveransen.
Kontakta oss först via e-post info@heri.se innan du returnerar ditt paket för information om hur du ska gå tillväga. Önskar du returnera eller byta en vara står du själv för returfrakten.

Reklamation-, retur och återbetalningsregler

Om en vara är felaktig eller transportskadad ska du alltid kontakta oss så snart felet upptäckts. Skriv ett mail till info@heri.se och ange felet så får ni hjälp med retur och eller makulering av köpet. Specificera aktuell produkt och beskriv problemet. Vid reklamation står heri ab för returfrakten och vi ersätter dig med ny vara alternativt återbetalar dina pengar. När returen skickas till oss måste namn och ordernummer framgå av försändelsen. Vi återbetalar pengar för returer och godkända reklamationer inom 14 dagar.
Vi använder oss av distans- och hemförsäljningslagen.

Användning av personuppgifter

Genom din registrering och/eller beställning samtycker du till att heri ab lagrar och använder uppgifter om dina inköp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bättre service. Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Detta innebär att heri ab såvida du inte skriftligen motsatt dig det, komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig med nyhetsbrev, direktmarknadsföring eller marknadsundersökningar. Du har givetvis möjlighet att när som helst skriftligen meddela oss att du motsätter dig behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål.

Falska beställningar polisanmäls

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av heri ab överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetala 

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmäna villkor Svea Ekonomi ABr 

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Tjänsten Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Kontakta oss

För ytterligare frågor eller funderingar når du oss dygnet runt på info@heri.se.
Under arbetstid är ni alltid välkommen att ringa, 0920-151 20.

Force Majeure

heri ab är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

heri ab följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

 

Stäng